Samen, duurzaam, geluk en zelflerend zijn belangrijke kernwaarden van VPT. Een van de redenen waarom wij meewerken aan de professional van de toekomst!
Update 17-03-2023
Vanaf vandaag staat deel 3 van de seriereeks online! Met deze video krijg je een indruk van het unieke onderwijsprogramma bij Bedrijfsmanagement MKB en Automotive & Mobility Management. Hier zie je hoe studenten zelf aan de slag gaan met verbeteradviezen voor... ons! Dit doen ze door onder andere met elkaar en docentcoaches te sparren tijdens zogenaamde consults. Zo worden de studenten voorbereid voor de praktijk. Met als belangrijkste doel: de Professional van de Toekomst op te leiden.
De video kun je hier bekijken:
Update 10-01-2023
De tweede video van de seriereeks staat sinds vandaag online. In deze video wordt getoond hoe het eerste semester van de opleiding Bedrijfsmanagement MKB en Automotive and Mobility Management te werk gaat. Een combinatie van theorie en een kijkje in het bedrijfsleven, zodat studenten een realistisch beeld krijgen van het werkveld. Door te werken met een 360 graden virtuele tour, kunnen studenten alvast kennis maken met VPT. Daarna komen studenten ook nog fysiek een kijkje nemen in de productie. Om zo ons te voorzien van een analyserapport en waar er ruimte is voor verbetering.
De video kun je hier bekijken:
Update 6-12-2022
Het onderwijsprogramma wordt steeds beter en steeds verrassender. Daar zorgt Fontys MKB in samenwerking met VPT in ieder geval voor. Met als doel de professional van de toekomst op te leiden. In een serie van vier video's nemen ze je mee in de wondere wereld van een uniek onderwijsprogramma. De eerste video van de seriereeks staat inmiddels online en vind je onderstaand.
Update 11-2-2022
In het eerste semester van dit schooljaar zijn studenten gestart met een nieuw onderwijsprogramma. In ons bericht van juli (zie onderstaand), kun je hier alles over lezen. Inmiddels hebben de studenten het eerste semester achter de rug en hebben zij, samen met Fontys en VPT, een evaluatie en terugblik gedaan over de leerzame periode. Wat zij hiervan vinden? Dat kun je bekijken via onderstaande video.
Update 9-7-2021
In september 2021 starten de technisch bedrijfskundige opleidingen Bedrijfsmanagement MKB en Automotive Management met een vernieuwend onderwijsprogramma. Via een Google Streetview-achtige tour zullen studenten projecten en projectopdrachten in opdracht van het bedrijf VPT Versteeg uitvoeren.
Het eerste semester werd in nauwe samenwerking met het bedrijf ontwikkeld. Veel medewerkers verstrekten de benodigde technisch bedrijfskundige informatie en zijn in video’s in de tour te zien. Studenten stappen dus voortaan virtueel, vanachter de laptop, het bedrijf binnen. In het tweede semester staat een op automotive georiënteerd bedrijf centraal in het programma.
Samen met Fontys Hogeschool heeft VPT Versteeg een virtuele 360 graden tour ontworpen, waarin alle bedrijfsinformatie op een veilige en toegankelijke manier is ondergebracht. Studenten doorlopen de tour en komen onderweg informatie tegen over de diverse bedrijfsprocessen, kunnen interviews met medewerkers bekijken en video’s zien over de werkwijze van machines etc. Alle benodigde informatie is terug te vinden in de tour, zodat studenten op afstand een goed beeld van het bedrijf krijgen. Studenten zullen alle informatie moeten ‘filteren’ voor het maken van een technisch bedrijfskundige analyse op vier hoofddomeinen, namelijk: commercieel management, logistiek & technisch management, organisatie- & personeelsmanagement en financieel management. De analyse vraagt om verbeterruimte te signaleren. De conclusies en het advies worden uiteindelijk gepresenteerd aan VPT Versteeg.
‘Aan de hand van theorieën en modellen gaan onze studenten opdrachten uitvoeren’, zegt Maartje - Fontys Hogeschool. ‘Dan zullen ze merken dat theorie en praktijk soms van elkaar verschillen. Wij denken dat dit juist helpt in het verkrijgen van inzicht en de begripsvorming’. In de nieuwe opleidingsvisie staat het leer- en ontwikkelproces van de student centraal. Docenten worden gezien als coaches van dit proces. De gekozen aanpak is feedbackgericht en autonomie-ondersteunend. Eerder werd al een vaardigheidslijn ontwikkeld die voor deze methodiek essentieel is. Volgens de ontwikkelaars hebben houding en gedrag veel invloed op de kwaliteit van acties en de impact van uitkomsten daarvan. ‘Kijk maar naar een willekeurige vacature en je ziet dat skills belangrijke selectiecriteria zijn’.
Het ontwikkelteam is trots op het onderwijsprogramma omdat het beter aansluit op de wensen van het bedrijfsleven en het leerproces van studenten. ‘Zo creëren we een win-win-win-situatie’, zegt Maartje. ‘We geloven erin dat dit programma studenten beter voorbereid op de toekomst. Dat zij als zelfstandige en zelfsturende professionals met impact aan de slag kunnen bij bedrijven die staan te poppelen ze in dienst te nemen’.